14. jan. 2008

Til mig fra mig!

Jeg har Københavns bedste afghanerkøbmand! Jeg ved desværre ikke, hvad han hedder, men butikken hedder Mozart Frugt og Grønt, ligger på Mozarts Plads og er en skatkiste at komme ind i. Den er lille, men propfyldt med alskens krydderier, mærkelige ting på glas, interessante specialiteter, frisk frugt og grønt.

Indholdsmæssigt ligner den nok mange andre indvandrergrønthandlerbutikker. Men ejeren gør hele forskellen! Han gider snakke, han kan huske, hvad man som regel køber, han sørger for, at man får det, som er mest spændende og bedst lige den dag. Som da han lærte mig at spise friske dadler - uh, de smagte godt! Eller da han korrigerede mit valg af honning, fordi den anden slags altså var bedre! Eller som i dag, da han gjorde mig opmærksom på, at de gule tulipaner altså var friskere end de røde, som jeg havde fat i. Den butik er skøn! Og ejeren et rigtigt hit! Stor anbefaling.

Og nogle gange har man bare brug for at forære sig selv en pakke eller en blomst. I dag blev det altså gule tulipaner, som jeg forærede mig som tak for godt kompagniskab i alle disse år :0)

Ingen kommentarer: