30. nov. 2007

Jeg må vel til det

Hmm... det hjalp ikke rigtig med gløgg. Julestemningen dukkede ligesom ikke rigtig op. Af to hovedårsager tror jeg. Den ene at en rigtig god veninde, som også skulle være med her til aften, er rendt ind i en depression, og har det rigtig skidt. Og hun er ellers et af de aller mest positive og varme mennesker, jeg kender. Hvor er det synd og rædselsfuldt - og hvor er det svært at se hende ha' det sådan, uden at man kan gøre ret meget. Øv! Håber sørme, det snart går på retur.
Den anden grund var mere uforudset. En støden på en gammel bekendt, som skubbede til nogle ting i mig, som jeg ikke helt havde forventet. Øv. Men så er det heller ikke værre.


Så nu skal der julepyntes!! Hvad enten jeg er i humør eller ej - så må humøret virkelig bare komme til undervejs - eller måske bagefter, når jeg kan sidde med strikketøjet og nyde værket.


Desuden gør det jo ikke glæden mindre, at jeg fik to meget, meget fine glaskugler af vikingen i går. Om han rent faktisk kender min passion for netop den slags pynt vides ikke, men han havde ramt helt rigtigt. Der findes ikke bedre julepynt end glaskugler, og disse her er savnede i samlingen:


Ingen kommentarer: