15. nov. 2007

Oh, at burde lave noget


En morgen med overspringshandlinger kan f.eks. tage sig således ud:

  • Man står op.
  • Hunden kræver opmærksomhed - det er jo også den, jeg er her for at passe, så det får den.
  • Bad og tøj på - det skal jo gøres.
  • Det er uden tvivl klogt at tænde op, ellers bliver her bare alt for koldt til, når jeg lige om lidt skal sidde og læse kloge ting.
  • Og mailen skal tjekkes, der kunne ligge vigtige ting til hastebesvarelse! ...Men det gjorde der sjovt nok ikke...
  • Og alle de andre hjemmesider, der kræver daglige besøg.
  • Jeg må hellere tjekke kakkelovnen igen, så den ikke går ud, og der bliver alt for koldt til at sidde og læse kloge ting liiiige om lidt.
  • Det er også høfligst at ringe til forældrene, for at høre, om deres huspasning-for-bekendte-på-ferie går okay. Det er jo almen høflighed.
  • Morgenmaden!! Vigtigt, vigtigt punkt. Der skal brandstof til hjernen, før den kan klare al den læsning.
  • Og hunden skal ud i haven. Egentlig burde man jo gå en tur, men jeg må hellere lige se til bålet igen. Bare så her ikke bliver for koldt...
  • Hov, nu brænder den sørme så stærkt, at jeg hellere må vente lidt med at gå med hunden...
  • Så kan jeg jo skrive lidt på bloggen imens.
  • Og rydde lidt op. Bare ganske lidt forstås.
  • Og når kakkelovnen så er blevet lidt mere fredelig, så kan jeg gå med hunden.
  • Inden jeg selvfølgelig pænt sætter mig til bøgerne ... ... ... ...eller strikketøjet :0)

Ingen kommentarer: